Facebook E-mail
جستجو در ماده
جستجو در مقررات
انتقال
بعدی قبلی
formats

ماده ۱۴۱ قانون مالیاتهای مستقیم سال ۱۳۷۱

الف) صددرصد (100%) درآمد حاصل از صادرات محصولات تمام شده کالای صنعتی و محصولات بخش کشاورزی (شامل محصولات زراعی ، باغی ، دام و طیور ، شیلات ، جنگل و مرتع) و صنایع تبدیلی و تکمیلی آن و پنجاه درصد (50%) درآمد حاصل از صادرات سایر کالاهایی که به منظور دست یافتن به اهداف صادرات کالاهای غیر نفتی به خارج از کشور صادر می‌شوند از شمول مالیات معاف هستند . فهرست کالاهای مشمول این ماده در طول هر برنامه به پیشنهاد وزارتخانه‌های امور اقتصادی و دارایی ، بازرگانی ، جهاد کشاورزی [ 1] و وزارت صنایع و معادن [ 2] به تصویب هیات وزیران می‌رسد .
ب) صددرصد (100%) درآمد حاصل از صادرات کالاهای مختلف که به صورت ترانزیت به ایران وارد شده یا می‌شوند و بدون تغییر در ماهیت یا با انجام کاری برروی آن صادر می‌شوند از شمول مالیات معاف است .
تبصره:
زیان حاصل از صدور کالاهای معاف از مالیات در مورد کسانی که غیر از امور صادراتی فعالیت دیگری هم دارند ، در محاسبه مالیات سایر فعالیت‌های آنان منظور نخواهد شد .
image_pdf
    [1] . به موجب ماده 1 قانون تشکیل وزارت جهاد کشاورزی مصوب 1379/10/6 وزارتخانه‌های کشاورزی و جهاد سازندگی ادغام و وزارت جهاد کشاورزی تشکیل گردیده است. لذا عبارت جهاد کشاورزی در متن فوق جایگزین عبارت کشاورزی و جهاد سازندگی شده است.
    [2] . به موجب قانون تمرکز امور صنعت و معدن و تشکیل وزارت صنایع و معادن مصوب 1379/10/6، وزارت صنایع و معادن تشکیل شده است. با توجه به اینکه در حال حاضر صرفا یک وزارتخانه صنعتی به نام وزارت صنایع و معادن وجود دارد لذا در متن فوق عبارت "وزارت صنایع و معادن" جایگزین عبارت "وزارتخانه‌های صنعتی" گردید.
مرتب سازی بر اساس :   تاریخ    تعداد مشاهده     تعداد کامنت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه ماده ۱۴۱ قانون مالیاتهای مستقیم سال ۱۳۷۱