Facebook E-mail
جستجو در ماده
جستجو در مقررات
انتقال
بعدی قبلی
formats

آیین نامه اجرای بند ب ماده ۱۳۸

آیین نامه اجرای بند ب ماده 138 قانون مالیاتهای مستقیم مصوب سوم اسفند ماه 1366

ماده 1_ واحدهای مسکونی که دراجرای بند ب ماده 138 مذکور احداث میشود خانه های سازمانی آن واحد صنعتی محسوب میشود.

ماده 2_ کارکنانی میتوانند ازخانه های سازمانی مذکوردرماده 1 این آیین نامه استفاده نمایندکه در محل کارخود فاقد مسکن باشند.

ماده 3_ فاقد مسکن بودن کارکنان بایستی به طرق ممکن ازجمله اخذ تائیدیه ازشرکت تعاونی مسکن یا شورای اسلامی کارکارکنان واحد مربوطه یا وزارت مسکن شهرسازی و یا سایر مراجع ذیربط برای کارفرما محرز گردد.

ماده 4_ درصورتی که تعداد واحدهای مسکونی شرکت برای استفاده کارکنان فاقد مسکن کافی نباشدحق تقدم در استفاده ازآنها با کسانی است که دارای عائله بیشتری باشند و در صورت مساوی بودن عائله حق تقدم با کارکنان کم درآمد خواهد بود.

تبصره: درمورکارکنانی که وظیفه آنها ایجاب مینماید بطور شبانه روزی در محل کار خود حاضر باشندرعایت شرط تعداد عائله و میزان درآمد الزامی نیست .

ماده 5_ مال الاجاره واحد مسکونی که دراختیارکارکنان قرارمیگیرد نباید حداکثر از 12 % مجموع حقوق و مزایای مستمر او بیشتر باشد.

ماده 6_ پرداخت بهای مصرف آب و برق و تلفن وگاز شهری به عهده استفاده کننده از واحد مسکونی میباشد.و ارائه برگ مفاصاحساب آب وبرق وتلفن و گازشهری در موقع تحویل آن الزامی خواهد بود و در صورت عدم پرداخت از اولین حقوق یا سایر دریافتیهای استفاده کننده به وسیله اداره پرداخت کننده کسرخواهدشد.

ماده 7_ استفاده کننده از واحد مسکونی درحدود قوانین موضوعه مسئول جبران خسارتهایی است که در اثر عدم مراقبت یا سهل انگاری او به واحد مسکونی وارد میشود.

ماده 8_ تعمیرات جزئی که عرفا به عهده مستاجراست ازقبیل لکه گیری و تعمیرقفل وشیرآب و در و پنجره و رفع معایب ناودانها و آبروها و تاسیسات بهداشتی و انداختن شیشه و همچنین نظافت و برف روبی به عهده استفاده کننده از واح مسکونی و تعمیرات اساسی به عهده شرکت است .

ماده 9_ استفاده کننده از واحد مسکونی حق هیچ گونه تغییر اساسی در قسمتهای داخلی وخارجی بناراندارد.

ماده 10_ استفاده کننده از واحد مسکونی باید درموقع تخلیه آن رابه نماینده شرکت تحویل و رسید دریافت دارد.

ماده 11_ در صورت بازنشستگی یابازخرید خدمت یا استعفا یا اخراج یاترک خدمت بدون عذر موجه یا هرگونه قطع رابطه شخص استفاده کننده موظف است ظرف ماه از تاریخ اخطار شرکت واحد مسکونی راتخلیه و مال الاجاره آن را تا آخرین رو اقامت پرداخت کند.

ماده 12_ درصورتی که استفاده کننده فوت شودمهلت تخلیه برای خانواده اویک سال ازتاریخ فوت می باشد.

ماده 13_ در صورتی که واحدمسکونی درپایان مهلت مقرردراین آییننامه حسب مورد تخلیه وتحویل نشود به تقاضای شرکت وبه دستوردادستان یاجانشین یا نماینده او و درنقاطی که مقامات مذکور نباشند به وسیله ماموران انتظامی واحد مزبورتخلیه خواهد شد.

ابوالقاسم سرحدی زاده
وزیرکاروامور اجتماعی

سراج الدین کازرونی
وزیرمسکن وشهرسازی

محمدجوادایروانی
وزیراموراقتصادی ودارائی

image_pdf

شماره:48536/10903/4/30


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه پیوست قوانین آیین نامه اجرای بند ب ماده ۱۳۸