Facebook E-mail
جستجو در ماده
جستجو در مقررات
انتقال
بعدی قبلی
formats

ماده ۸۳

درآمد مشمول مالیات حقوق عبارت است از حقوق (مقرری یا مزد ، یا حقوق اصلی) و مزایای مربوط به شغل اعم از مستمر و یا غیر مستمر قبل از وضع کسور و پس از کسر معافیت‌های مقرر در این قانون .
تبصره:
درآمد غیرنقدی مشمول مالیات حقوق به شرح زیر تقویم و محاسبه می‌شود:
الف) مسکن با اثاثیه معادل بیست و پنج درصد (25%) و بدون اثاثیه بیست درصد (20%) حقوق و مزایای مستمر نقدی (به استثنای مزایای نقدی معاف موضوع ماده 91 این قانون) در ماه پس از وضع وجوهی که از این بابت از حقوق کارمند کسر می‌شود .
ب) اتومبیل اختصاصی با راننده معادل ده درصد (10%) و بدون راننده معادل پنج درصد (5%) حقوق و مزایای مستمر نقدی (به استثنای مزایای نقدی معاف موضوع ماده 91 این قانون) در ماه پس از کسر وجوهی که از این بابت از حقوق کارمند کسر می‌شود .
ج) سایر مزایای غیرنقدی معادل قیمت تمام شده برای پرداختکننده حقوق .
image_pdf
مرتب سازی بر اساس :   تاریخ    تعداد مشاهده     تعداد کامنت

۴ پرسش و پاسخ

  1. فرزاد رحمانی

    سلام چه مزایایی(حقوق) به اجبار باید به کارگر باید پرداخت شود؟آیا میتوان به یک کارگر فقط پایه حقوق پرداخت کرد و هیچ گونه مزایایی پرداخت نشودو کارفرما دچار مشکل نشود؟وایا میتوان در لیست مالیات برحقوق فقط پایه حقوق را ثبت ومزایا ندهیم ؟درلیست بیمه چطو؟؟
    باتشکر

    • سمیرا معراج

      با سلام کاربر گرامی
      حق مسکن و بن و نیز حق اولاد و عیدی و مزایای پایان خدمت اجباری است و باید علاوه بر حقوق پایه به کارمند پرداخت گردد در غیر این صورت کارگر می تواند رسما شکایت و آن را مطالبه نماید.
      با تشکر

  2. عشرت مختاری

    با عرض سلام و خسته نباشید می خواستم سوال کنم کسر مالیات از حقوق کارکنان دولت یا شامل بدی آب و هوا و عائله مندی و اولاد میشود یا خیر با تشکر

    • مدیر

      با سلام
      معافیت درآمدهای حقوق در ماده ۹۱ ق.م.م توضیح داده شده است. موارد فوق (آب و هوا و عائله مندی و اولاد ) ذکر نشده و مشمول مالیات حقوق می باشد.
      با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *