Facebook E-mail
جستجو در ماده
جستجو در مقررات
انتقال
بعدی قبلی
formats

ماده ۹۵


ماده 95 [1]صاحبان مشاغل موضوع این فصل موظفند دفاتر و یا اسناد و مدارک حسب مورد را که با رعایت اصول و ضوابط مربوط از جمله اصول و ضوابط مربوط به تنظیم دفاتر تجاری موضوع قانون تجارت در خصوص تجار تنظیم می‌گردد برای تشخیص درآمد مشمول مالیات، نگهداری و اظهارنامه مالیاتی خود را بر اساس آنها تنظیم کنند.
آیین‌نامه اجرائی مربوط به نوع دفاتر، اسناد و مدارک و روشهای نگهداری آنها اعم از ماشینی (مکانیزه) و دستی و نمونه اظهارنامه مالیاتی با توجه به نوع و حجم فعالیت حسب مورد برای مؤدیان مذکور و نیز نحوه ارائه آنها برای رسیدگی و تشخیص درآمد مشمول مالیات به مراجع ذی‌ربط، حداکثر ظرف مدت شش ماه از تاریخ لازم‌الاجراء شدن این قانون (1395/1/1) توسط سازمان امور مالیاتی کشور تهیه می‌شود و به‌تصویب وزیر امور اقتصادی و دارایی می‌رسد.
image_pdf
    [1] . به موجب بند 21 ماده واحده قانون اصلاح موادی از قانون مالیات‌های مستقیم، مصوب 1394/4/31، متن این ماده جایگزین متن قبلی ماده و تبصره‌های آن شده است.
مرتب سازی بر اساس :   تاریخ    تعداد مشاهده     تعداد کامنت

۲ پرسش و پاسخ

  1. سیروس سیفی

    شخصی مغازه تعویض روغن تو پمپ بنزین گرفته و هردو پرونده مالیاتی دارن در صورت تسویه نکردن مستاجر بابت مالیات ایا پمپ بنزین بعدا گرفتارمیشه اگه نه با ماده واحدش بگین

    • هما جمالف

      اگر پرونده داشته باشد، صرفاً در ارتباط با مالیات اجاره از پمپ بنزین مطالبه خواهد شد، مالیات مشاغل در فصل چهارم باب سوم مواد ۹۳ تا ۱۰۴ مندرج است.