Facebook E-mail
جستجو در ماده
جستجو در مقررات
انتقال
بعدی قبلی
formats

ماده ۱۵۴ قانون مالیاتهای مستقیم سال ۱۳۶۶

جدول ضرائب تشخیص درآمد مشمول مالیات بترتیب زیر تنظیم و ابلاغ میگردد:

الف- برای تعیین ضرائب هر سال کمیسیونی مرکب از نم این دگان وزارت امور اقتصادی و دارائی و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و نم این ده شورای مرکزی اصناف در مورد اصناف و نم این ده نظام پزشکی در مورد مشاغل وابسته به پزشکی و نم این ده اطاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران در مورد سایر مشاغل در وزارت امور اقتصادی و دارائی تشکیل میشود و با توجه به جریان معاملات و اوضاع و احوال اقتصادی ضرائب مربوط به مالیاتهای حوزه تهران را نسبت بهر یک از قرائن مذکور در ماده 152 این قانون درباره مودیان مختلف برحسب نوع مشاغل بطور تفکیک تعیین و فهرست آنرا به وزارت امور اقتصادی و دارائی تسلیم مینماید. تصمیمات این کمیسیون از طرف وزارت امور اقتصادی و دارائی بعنوان جدول ضرائب حوزه تهران برای اجراء ابلاغ خواهد شد.

ب- جدول مذکور در بند الف از طرف وزارت امور اقتصادی و دارائی به ادارات امور اقتصادی و دارائی شهرستانها ارسال میگردد. بمحض وصول جدول مذکور کمیسیونی مرکب از رئیس اداره امور اقتصادی و دارائی محل و رئیس بانک ملی ایران و نم این ده شورای مرکزی اصناف در مورد اصناف و نم این ده نظام پزشکی در مورد مشاغل وابسته به پزشکی و نم این ده اطاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران در مورد سایر مشاغل تشکیل میشود ، کمیسیون مزبور جدول رسیده را مبنای مطالعه قرار داده و با توجه به اوضاع و احوال اقتصادی خاص حوزه جغرافیائی محل در صورت اقتضاء ، تغییرات لازم را در اقلام آن با ذکر دلیل بعمل خواهد آورد ، نتیجه بررسی کمیسیون به مرکز گزارش شده و از طرف وزارت امور اقتصادی و دارائی مورد بررسی قرار میگیرد و تا حدی که دلایل اقامه شده برای تغییرات جدول قانع کننده بنظر برسد جدول از طرف وزارت امور اقتصادی و دارائی اصلاح و بعنوان جدول ضرائب به اداره امور اقتصادی و دارائی مربوط ابلاغ خواهد شد.

تبصره 1_

در نقاطی که شورای مرکزی اصناف یا اطاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران یا نظام پزشکی تشکیل نشده است فرماندار محل حسب مورد بجای هر یک از نم این دگان آنها نم این ده‌ای بصیر و مطلع را جهت شرکت در کمیسیون ضرائب معرفی خواهد نمود.

تبصره 2_

حضور نم این ده وزارت امور اقتصادی و دارائی یا رئیس اداره امور اقتصادی و دارائی و همچنین نم این ده بانک مرکزی یا بانک ملی حسب مورد برای رسمیت جلسات کمیسیون ضروری است و تصمیمات کمیسیون بااکثریت آراء حاضرین در جلسه مناط اعتبار است .

تبصره 3_

ضریب مالیاتی در مواردی که درآمد مشمول مالیات موضوع این قانون باید علی الراس تشخیص شود در صورتیکه بموجب این قانون یا طبق جدول ، ضریبی برای آن تعیین نشده باشد بوسیله هیات حل اختلاف مالیاتی محل با توجه به ضریب مشاغل مشابه تعیین خواهد شد.

تبصره 4_

کمیسیون تعیین ضرائب نم این ده اتحادیه هر رشته یا صنف را برای ادای توضیحات در جلسه کمیسیون ضرائب دعوت خواهد نمود.

image_pdf
مرتب سازی بر اساس :   تاریخ    تعداد مشاهده     تعداد کامنت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه ماده ۱۵۴ قانون مالیاتهای مستقیم سال ۱۳۶۶