Facebook E-mail
جستجو در ماده
جستجو در مقررات
انتقال
بعدی قبلی
formats

صورتجلسه تفاهم خوداظهاری با کانون وکلای دادگستری

اداره کل امور مالیاتی….

احتراماً، به پیوست نمونه صورتجلسه تفاهم خوداظهاری با کانون وکلای دادگستری (مشمولین بند ب ماده 95 ق.م.م) در اجرای ماده 158 قانون مالیاتهای مستقیم برای مالیات عملکرد سال 1385 ارسال می گردد.
مقتضی است مدیران کل امور مالیاتی با هماهنگی کانون مذکور و لحاظ نمودن شرایط مقرر ترتیبی اتخاذ نمایند تا تفاهم خوداظهاری مربوط در فرم نمونه انجام و نسخه ای از صورتجلسات جهت تأیید نهایی به دفتر اینجانب ارسال گردد.

محمود شکری
معاون عملیاتی

صورتجلسه تفاهم خود اظهاری بین کانون وکلای دادگستری ……… و اداره کل امور مالیاتی استان………… در اجرای ماده 158 برای عملکرد سال 1385 مشمولین بند (ب) ماده 95 قانون مالیاتهای مستقیم

با توکل به خداوند قادر و متعال و دراجرای بخشنامه شماره…………. مورخ……………. و به منظور برقراری تعامل و جلب مشارکت و همکاری تشکل های حرفه ای در جهت اجرای مطلوبتر عدالت مالیاتی و استفاده بهینه از منابع برای تعیین مالیات عملکرد سال 1385 صاحبان محترم مشاغل موضوع بندهای 2 ماده 95 ق.م.م جلسه ایی در تاریخ……/……/ 1386 با حضور نمایندگان کانون وکلای دادگستری …… و اداره کل امور مالیاتی استان ……. تشکیل، که بعداز شور و تبادل نظر در مورد نحوه فعالیت اعضاء کانون یاد شده (مشمولین بندب ماده 95 ق.م.م) ،در خصوص میزان درآمد مشمول مالیات عملکرد سال 1385 آنان تفاهم زیر حاصل گردید:

1_ شرط استفاده اعضاء از این تفاهم نامه،تسلیم اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال 1385 در موعد مقرر قانون ی و رعایت شرایط مقرر در این تفاهم نامه می باشد.

2_ به منظور اجرای مفاد این تفاهم نامه اعضاء محترم کانون باید مدارک ذیل را در قبال دریافت رسید از اداره امور مالیاتی ذیربط،ضمیمه اظهارنامه مالیاتی تسلیم نمایند.

الف- تصویر آخرین پروانه اشتغال از کانون وکلاء.

ب- ارائه تصویر برابر اصل دفترچه ابطال تمبر.

ج- لیست مشخصات کامل قراردادهای منعقده در عملکرد سال 1385 و یا درحال انجام از سالهای قبل.

د- تصویر اسناد مالکیت یا اجاره نامه در محل کار.

3_ نحوه محاسبه درآمد اعضاء (با عنایت به آیین نامه تعرفه حق الوکاله قوه قضائیه) طبق جدول ذیل می باشد:

حق الوکاله بازای هرمورد

ابطال تمبر مالی

حق الوکاله به ازای هرمورد

ابطال تمبر غیر مالی(ریال)

حق المشاوره و سایر

حق الوکاله دریافتی

طبق تمبر ابطالی

2500000

20% مجموع حق الوکاله مالی و غیرمالی

 

3_ 1- به دارندگان مدارک تحصیلی کارشناسی ارشد 5 % و دکتری 10 % مبلغ فوق اضافه می گردد.

3_ 2- درآمد کلیه کارآموزان کانون معادل 60 % مجموع ارقام مندرج در جدول مذکور محاسبه می گردد.

3_ 3- با توجه بند (3) ماده 3 آیین نامه تعرفه،درآمد وکلائی که عضویت هیأت علمی یا سابقه خدمت قضائی دارند، معادل 10 % ارقام مندرج در جدول مذکور اضافه می گردد.

4_درآمد مشمول مالیات عملکرد سال 1385 هریک از اعضاء (وکلاء و کارآموز) با اعمال ضریب 55 % نسبت به مجموع حق الوکاله مالی و غیر مالی و مشاوره به شرح بند 3 این تفاهم نامه که پس از کسر معافیت سالانه مشمول مالیات به نرخ ماده 131 ق.م.م خواهد بود.

5_ به منظور ایجاد تسهیلات لازم برای وصول مالیات مورد تفاهم با رعایت مقررات ماده 167 ق.م.م معادل 40 % مالیات به صورت نقد با اظهارنامه و مابقی حداکثر طی چهار قسط مساوی ماهانه حداکثر تا پایان آبان ماه پرداخت گردد.

6_ مالیات مکسوره موضوع ماده 104 ق.م.م از مالیات محاسبه شده بشرح فوق در صورتی کسر خواهد گردید که مبلغ قرارداد مربوطه در محاسبه درآمد مشمول مالیات لحاظ شده باشد.

7_ در اجرای ماده 158 قانون مالیاتهای مستقیم، نمونه انتخابی برای رسیدگی از بین اظهارنامه های تسلیمی در چارچوب تفاهم خود اظهاری به میزان 5 % (پنج درصد) آن با نظر مدیر کل امور مالیاتی تعیین می گردد،مشروط بر اینکه در دو سال گذشته بعنوان نمونه مورد رسیدگی قرار نگرفته باشد.

8_ اظهارنامه هائی که حائز شرایط مقرر در این تفاهم نامه بوده و به عنوان نمونه جهت رسیدگی انتخاب نشوند، قطعی تقلی می گردند.

9_ اعضائی که اظهارنامه آنها در اجرای بند (7) این تفاهم نامه به عنوان نمونه انتخاب و مورد رسیدگی قرار می گیرد،در صورتیکه درآمد مشمول مالیت قطعی (قبل از کسر معافیت) بدست آمده با درآمد مشمول مالیات ابرازی طبق اظهارنامه تسلیمی آنان بیش از 15 % اختلاف داشته باشد، مشمول حکم ماده 194 ق.م.م خواهند بود.

10_ هرگاه طبق گزارش مستدل گروه منتخب سازمان یا مدیر کل امور مالیاتی ذیربط و یا اسناد و مدارک مثبته بدست آمده برای هریک از مؤدیان (به استثنای مؤدیان موضوع بند 7 این تفاهم نامه) مشخص گردد،درآمد مشمول مالیات بدست آمده (پس از کسر معافیت) به میزان بیش از 10 % درآمد مشمول مالیات بدست آمده (پس از کسر معافیت) ابرازی می باشد، در این صورت پرونده مالیاتی عملکرد سال 1385 آن مؤدی از تفاهم خوداظهاری خارج و توسط واحد مالیاتی مربوط رسیدگی خواهد شد. (مشروط بر اینکه اختلاف مالیاتی متعلقه نسبت به مالیات مورد تفاهم کمتر از 000 / 200 ریال نباشد.)

11_ عدم پرداخت اقساط در سررسید مقرر مانع از صدور برگ قطعی برای اعضایی که در چارچوب تفاهم، اظهارنامه تسلیم نموده اند نخواهد بود و در صورت عدم پرداخت اقساط تا پایان زمان مقرر در تفاهم،مشمول جریمه مقرر در ماده 190 ق.م.م از تاریخ سررسید بوده که بخشوده نخواهد شد.

12_ کانون وکلای داگستری…………….. مکلف است فهرست اعضاء خود را به همراه هرگونه اطلاعات مربوط به درآمد آنان، تا تاریخ 20 / 5 / 86 به اداره کل امور مالیاتی ذیربط ارائه نماید.

image_pdf

شماره:29999/872/232


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه پیوست قوانین صورتجلسه تفاهم خوداظهاری با کانون وکلای دادگستری