Facebook E-mail
جستجو در ماده
جستجو در مقررات
انتقال
بعدی قبلی
formats

اتحادیه ها و شرکتهای تعاونی مصرف

بخشنامه
در راستای دستور مقام عالی وزارت در خصوص بررسی مشکلات مؤدیان مالیاتی از جمله اتحادیه ها و شرکتهای تعاونی مصرف محلی و با عنایت به هماهنگی که با وزارت تعاون و اتحادیه تعاونیهای مصرف (محلی، فرهنگیان،امکان و اسکاد) به عمل آمده و نیز به منظور اجرای صحیح قانون مالیات بر ارزش افزوده و وحدت رویه مقرر می دارد:
اتحادیه ها و شرکتهای تعاونی مصرف، در صورتی که اظهارنامه مالیاتی ارزش افزوده دوره های گذشته لغایت بهار سال 1389 را تسلیم نموده و یا حداکثر تا پایان آذرماه سال جاری تسلیم نمایند، با رعایت شرایط ذیل مشمول رسیدگی بر اساس خوداظهاری برای دوره های پاییز سال 1387 لغایت تابستان 1388 خواهند بود.

1_ اتحادیه ها و شرکت های تعاونی مصرف در اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده، در صورت عدم تسلیم اظهارنامه مالیاتی دوره های گذشته لغایت بهار سال 1389،حداکثر تا پایان آذرماه سال جاری نسبت به تسلیم اظهارنامه مالیاتی دوره مزبور اقدام نمایند.

2_ اتحادیه ها و شرکت های تعاونی مصرف، چنانچه تاکنون در ذیل صورتحسابهای صادره و یا رسید صندوق فروش مالیات و عوارض ارزش افزوده را اعمال ننموده اند، حداکثر تا پایان شهریور سال 1389 نسبت به درج مالیات و عوارض در ذیل صورتحساب و رسید صندوق فروش اقدام نمایند.

3_ اتحادیه ها و شرکت های تعاونی مصرف حداکثر تا پایان آذر ماه سال 1389 فرصت خواهند داشت تا نسبت به ثبت اظهارنامه مالیاتی دوره های گذشته در سامانه الکترونیکی مالیات بر ارزش افزوده اقدام نمایند. در غیر این صورت از مساعدت سازمان امور مالیاتی کشور در اجرای ماده 33 قانون مالیات بر ارزش افزوده برخوردار نخواهند شد.

4_ ادارات کل امور مالیاتی موظفند،صرفاً اظهارنامه مالیاتی ارزش افزوده دوره پاییز سال 1387 لغایت تابستان سال 1388،اتحادیه ها و شرکتهای تعاونی مصرف را که با اعلام صحیح خرید و فروش هر دوره و تا تاریخ 30 / 09 / 1389،با رعایت شرایط بندهای 1 و 2 و 3 تسلیم شده یا خواهد شد را بر اساس خوداظهاری و بدون رسیدگی مورد پذیرش قرارداده و مالیات و عوارض را بر آن اساس با اتحادیه و شرکتهای تعاونی مصرف نهایی نمایند.
شایان ذکر است که رسیدگی اظهارنامه مالیاتی سایر دوره ها مطابق با دستورالعمل رسیدگی و رعایت سایر مقررات و قوانین مرتبط خواهد بود.

5_ کلیه مراجع مالیاتی از جمله هیأتهای حل اختلاف مالیاتی موظف به رعایت مفاد این بخشنامه در مورد اشخاص مزبور برای دوره های مالیاتی پائیز سال 1387 لغایت تابستان سال 1388 خواهند بود.
مدیران کل محترم امور مالیاتی مسئولیت حسن اجرای این بخشنامه را عهده دار خواهند بود.

علی عسکری
رییس سازمان امور مالیاتی کشور

image_pdf

شماره:14792/200


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه پیوست قوانین اتحادیه ها و شرکتهای تعاونی مصرف