Facebook E-mail
جستجو در ماده
جستجو در مقررات
انتقال
بعدی قبلی
formats

لزوم استفاده ازشناسه ملی برای اشخاص حقوقی در نظام مالیات بر ارزش افزوده

دستورالعمل
احتراماً، در اجرای قوانین و مقررات کشور و با عنایت به دستور رئیس کل محترم سازمان امورمالیاتی کشور طی نامه شماره 12446 / 200 مورخ 25 / 05 / 1390،مبنی بر لزوم استفاده از شناسه ملی توسط اشخاص حقوقی، بنابراین به منظور تکمیل بانک اطلاعاتی مؤدیان مالیاتی، دریافت و ثبت اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده مؤدیان در سامانه الکترونیکی بدون درج شناسه ملی برای اشخاص حقوقی امکان پذیر نخواهد بود.
مقتضی است ادارات کل امور مالیاتی با اطلاع رسانی مناسب قبل از دریافت اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده مرحله سوم سال 1390،مؤدیان محترم را در خصوص اجرای دستورالعمل فوق مطلع نمایند.

محمد قاسم پناهی
معاون مالیات بر ارزش افزوده

شماره: 12446 / 200
تاریخ: 25 / 05 / 1390
پیوست:

رؤسای محترم امور مالیاتی شهر و استان تهران
مدیران کل محترم امور مالیاتی

موضوع:ضرورت به کارگیری کامل آخرین نسخه سیستم های مالیاتی و ارسال به موقع اطلاعات

ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات همکاران گرامی در این ماه عزیز، نقش فوق العاده تأمین اطلاعات از روند اجرای فرآیندهای مالیاتی و همچنین وجود اطلاعات به روز وضعیت مالیاتی مودیان در اتخاذ تصمیمات صحیح مدیریت عملیات مالیاتی بر همکاران پوشیده نیست. به همین لحاظ در سالهای اخیر سازمان سرمایه گذاری قابل ملاحظه ای در توسعه سیستم های کاربردی نموده و هم اکنون نیز سامانه نرم افزاری یکپارچه مالیاتی (ITS) به عنوان برنامه بلند مدت در حال طراحی و پیاده سازی می باشد.

در این چارچوب بهره برداری صحیح از سیستم های نرم افزاری موجود سازمان از اهمیت فوق العاده ای برخوردار می باشد. گزارش های دریافتی حاکی از این است که بعضاً:

1_ آخرین نسخ سیستم های موجود در ادارات کل به درستی و به طور کامل مورد استفاده قرار نمی گیرد.

2_ اطلاعات به صورت منظم تجمیع نگردیده و به موقع به ستاد سازمان ارسال نمی گردد.

بنابراین با عنایت به اهمیت موضوع ضروری است مدیران کل محترم امور مالیاتی و مسئولین واحدهای فناوری اطلاعات ادارات کل حصول اطمینان نمایند:

1_ آخرین نسخه کلیه سیستم های عملیاتی اصلی سازمان امور مالیاتی کشور به ویژه سیستم های اشخاص حقوقی (شرکتها)،اشخاص حقیقی (مشاغل)،دبیرخانه ممیز کلی، قبض بانک،وصول و اجرا، هیأت های حل اختلاف در کلیه ساختمانها و مراکز عملیاتی اداره کل به صورت ثابت مورد استفاده قرار می گیرند.

2_ نسخ پشتیبانی اطلاعات سیستم های اصلی مالیاتی، برابر بخشنامه های صادره قبلی، بلافاصله پس از پایان هر ماه در ستاد ادارات کل امور مالیاتی تجمیع گردیده و حداکثر تا روز دهم ماه بعد به طریق مقتضی به مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات تحویل گردد.

3 هر گونه تغییر در کدها و اطلاعات پایه سامانه های اصلی عملیاتی صرفاً پس از اعلام درخواست به مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات و کسب مجوزهای لازم در این سامانه صورت پذیرد.

همچنین لازم است مدیران کل محترم امور مالیاتی و کادر محترم مالیاتی ادارات کل، در کلیه سطوح، حصول اطمینان نمایند فرآیند کلیه عملیات مالیاتی در رابطه با کلیه پرونده های مالیاتی مؤدیان به دقت، به طور کامل و به صورت به روز در آخرین نسخه سامانه های اصلی مالیاتی درج و صدور اوراق اصلی عملیات مالیاتی، به ترتیب فرآیند معمول، صرفاً پس از ثبت اطلاعات مربوطه در این سامانه ها صورت می پذیرد. ضمناً در اجرای قوانین و مقررات کشور و با توجه به اهمیت فوق العاده، بایستی اقلام اطلاعاتی شماره شناسایی مودیان حقیقی و شناسنامه ملی اشخاص حقوقی مودیان حسب مورد در پرونده های مودیان محترم در کلیه سیستم ها درج گردد.

با عنایت به اهمیت موضوع ضروری است مدیران کل محترم امور مالیاتی اطمینان حاصل نمایند بخشنامه حاضر به رویت در کلیه کارکنان مالیاتی و همچنین کلیه کارکنان حوزه فناوری اطلاعات ادارات کل رسانیده شده و به دقت در حوزه مربوطه رعایت می گردد.

مسئولیت اجرای این بخشنامه بر عهده مدیران کل امور مالیاتی و مسئولین واحدهای فن آوری اطلاعات ادارات کل خواهد بود.همچنین مسئولیت نظارت بر حسن اجرای این بخشنامه بر عهده دادستانی انتظامی مالیاتی، دفتر نظارت و بازرسی سازمان خواهد بود که به لحاظ نظارت تخصصی و فنی در حوزه فن آوری اطلاعات از همکاری مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان برخوردار خواهند بود.

علی عسکری
رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور

image_pdf

شماره:12637


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه پیوست قوانین لزوم استفاده ازشناسه ملی برای اشخاص حقوقی در نظام مالیات بر ارزش افزوده