Facebook E-mail
جستجو در ماده
جستجو در مقررات
انتقال
بعدی قبلی
formats

صدور گواهی موضوع تبصره ۱ماده ۱۸۶ قانون مالیاتهای مستقیم برای واحدهای تولیدی کوچک و متوسط


باتوجه به وضعیت اقتصادی کشور و در راستای تسهیل و رفع موانع تولید و نامگذاری سال 1395 به عنوان سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل و پیرو بخشنامه شماره 5-95-200 مورخ 25-1-1395، بدینوسیله مقرر می گردد:
1- ادارات کل امور مالیاتی موظفند بدهی مالیات قطعی شده آن دسته از واحدهای تولیدی کوچک و متوسط دارای مجوز فعالیت از مراجع ذیربط که از طریق کارگروه های تسهیل و رفع موانع تولید استان ها برای دریافت تسهیلات به بانکها و موسسات مالی و اعتباری مجاز معرفی می شوند را بصورت پلکانی طبق برنامه مشخص در حداکثر زمان ممکن قانونی تقسیط و ظرف مدت یک هفته نسبت به صدور گواهی موضوع تبصره 1 ماده 186 قانون مالیاتهای مستقیم برابر مقررات اقدام نمایند.
ضمنا لازم به توضیح است واحدهای تولیدی فوق مکلفند صورتهای مالی که به سازمان امور مالیاتی کشور ارائه نموده اند را برای اخذ تسهیلات به بانک ها و موسسات مالی و اعتباری مجاز ارائه نمایند.
2-نظر به اهمیت اجتناب از مکاتبات متعدد و اتلاف وقت مودیان با توجه به اختیار حاصل از ماده 167 قانون مالیاتهای مستقیم، اختیارات مربوط به تقسیط بدهیهای مودیان مذکور در بند (1) این بخشنامه به ادارات کل امور مالیاتی تفویض می گردد. بدیهی است انجام تقسیط بدهی مودیان فوق فارغ از تقسیط های قبلی و در راستای مفاد ماده اخیرالذکر امکان پذیر می باشد.
سید کامل تقوی نژاد
رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور

شماره: 05-95-200
تاریخ: 25-01-1395

بخشنامه
تفویض اختیار بخشودگی جرایم قابل بخشش موضوع قانون مالیات‌های مستقیم و قانون مالیات بر ارزش افزوده
با عنایت به بند(1) تصویب نامه شماره 171343-505820 مورخ 26-12-1394 هیآت محترم وزیران (تصویر پیوست) وبا توجه به وضعیت اقتصادی وبه منظور حمایت از تولید وتکریم مودیان محترم مالیاتیِ؛بنا به اختیارحاصل از ماده 191 قانون مالیات های مستقیم،بدین وسیله بخشودگی جرایم قابل بخشش (اعم از جرایم موضوع قانون مالیات های مستقیم و قانون مالیات بر ارزش افزوده) مودبانی که در شش ماهه اول سال 1395 نسبت به پرداخت بدهی مالیاتی قطعی شده اعم از مالیات عملکرد ومالیات وعوارض ارزش افزوده خود اقدام نمایند با رعایت قوانین ومقررات مالیات های مستقیم ومالیات بر ارزش افزوده وسایر قوانین ومقررات مربوط، به آن اداره کل تفویض می گردد.
بنابراین درصورتی که هریک ازمودیان نسبت به پرداخت بدهی مالیاتی قطعی شده هر یک از عملکرد، سال یا دوره های مالیاتی خود تا مهلت مقرر تعیین شده اقدام نمایند،با ارایه درخواست بخشودگی جرایم ورعایت مقررات مربوط جرایم متعلقه قابل بخشودگی میباشد. در ضمن مودیانی که قبل از مصوبه مذکور نسبت به پرداخت بدهی مالیاتی خود اقدام نموده انددر خصوص مانده جرایم متعلقه مشمول این بخشنامه می باشند.بدیهی است پس از مهلت مذکورتفویض اختیارات قبلی حسب مورد ملاک عمل می باشد.
مقتضی است ادارات کل امور مالیاتی اطلاع رسانی لازم رابه منظور برخورداری مودیان محترم مالیاتی از تسهیلات یاد شده به عمل آورند.
سید کامل تقوی نژاد
رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور

image_pdf

شماره:14-95-200/ص


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه پیوست قوانین صدور گواهی موضوع تبصره ۱ماده ۱۸۶ قانون مالیاتهای مستقیم برای واحدهای تولیدی کوچک و متوسط