Facebook E-mail
جستجو در ماده
جستجو در مقررات
انتقال
بعدی قبلی
formats

ما به التفاوت فروش برق به قیمت صردراتی مشمول هیچ عوارض ومالیاتی نمی باشد

وزارت نیرو – وزارت امور اقتصادی و دارائی- سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور

هیئت وزیران در جلسه مورخ 4 / 3 / 1384 بنا به پیشنهاد مشترک وزارت نیرو، سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و وزارت امور اقتصادی و دارایی موضوع نامه شماره 27470 / 101 مورخ 24 / 2 / 1384 سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و به استناد بند “ح” تبصره (11) قانون بودجه سال 1384 کل کشور،آیین نامه اجرایی بند یاد شده را به شرح زیر تصویب نمود: آیین نامه اجرایی بند “ح” تبصره (11) قانون بودجه سال 1384 کل کشور

ماده 1_ این آیین نامه به منظور انعکاس،شفاف سازی و محاسبه پذیری مابه التفاوت قیمت فروش برق به مشترکین داخلی با قیمت صادراتی یا وارداتی موضوع بند “ح” تبصره (11) قانون بودجه سال 1384 کل کشور و در سال 1384 تمامی عملیات مالی صرفاً به منظور ثبت در دفاتر شرکتها و اسناد خزانه داری کل انجام می شود. ارقام ثبت شده در دفاتر ناشی از اجرای این آیین نامه ،‌ مبنای محاسبه هیچ گونه مالیات، و سایر حقوق دولتی و عمومی قرار نمی گیرد.

ماده 2_ قیمت برق در سال 1384 بر مبنای هر کیلو وات ساعت برق ،‌ به قیمت صادراتی یا وارداتی به علاوه هزینه های انتقال – توزیع و فروش و عوارض تکلیفی به صورت میانگین 310 ریال می باشد.

ماده 3_ مابه التفاوت موضوع بند “ح” تبصره (11) قانون بودجه سال 1384 کل کشور،عبارت است از حاصل اختلاف قیمت تعیین شده در ماده 2 ‌این آیین نامه با قیمت فروش برق که توسط شرکتهای برق منطقه ای به مصرف کنندگان داخلی عرضه می گردد.

ماده 4_ شرکتهای برق منطقه ای موظف هستند برق مصرفی مصرف کنندگان داخلی را به قیمت مصوب عرضه نموده و مابه التفاوت موضوع ماده 3 این آین نامه با قیمت مصوب را با توجه به میزان فروش،ضمن ثبت در بدهکار حساب شرکت توانیر و بستانکار حساب خزانه داری کل کشور به شرکت توانیر برای اعلام به خزانه داری کل کشور،اطلاع دهند. شرکت توانیر مکلف است ماهانه مابه التفاوت مذکور را در بستانکار حسابهای شرکت مذبور و همچنین در بدهکار حساب خزانه داری کل کشور ثبت و مراتب را همه ماهه به خزانه داری کل کشور اعلام نماید.

ماده 5_ خزانه داری کل کشور مکلف است هر ماهه مبالغ اعلام شده توسط شرکت توانیر (مذکور در مائه 4 این آیین نامه) را از یک طرف به حساب درآمد عمومی کشور موضوع ردیف “ 130402 ” منظور شده در قسمت سوم قانون بودجه سال 1384 کل کشور و متقابلاً در حساب پرداخت از محل اعتبار ردیف “ 503690 ” مذکور در قسمت چهارم قانون بودجه سال 1384 محسوب نماید.

ماده 6_شرکتهای برق منطقه ای موظف هستند در پایان هر سال،حساب شرکت توانیر در دفاتر خود بابت این آیین نامه را تسویه و صفر نموده و صورتحساب نهایی آن را به شرکت یاد شده،ارایه نمایند. شرکت توانیر نیز با دریافت صورتحسابهای شرکتهای برق منطقه ای،حساب خزانه داری کل در دفاتر خود را تسویه و صفر نموده و صورتحساب نهایی مابه التفاوت دریافتی و پرداختی را برای خزانه داری کل ارسال نماید.

محمد رضا عارف
معاون اول رئیس جمهور

image_pdf

شماره:15628/ت 33005هـ


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه پیوست قوانین ما به التفاوت فروش برق به قیمت صردراتی مشمول هیچ عوارض ومالیاتی نمی باشد