Facebook E-mail
جستجو در ماده
جستجو در مقررات
انتقال
بعدی قبلی
formats

ماده ۲۴ قانون مالیاتهای مستقیم سال ۱۳۷۱

اموال زیر از شمول مالیات این فصل خارج است :
1 – وجوه بازنشستگی و وظیفه و پس انداز خدمت و بیمه های اجتماعی و نیز وجوه پرداختی توسط موسسات بیمه یا بیمه گزار و یا کارفرما از قبیل بیمه عمر، خسارت فوت و همچنین دیه و مانند آنها حسب مورد که یک جا و یا به طور مستمر به ورثه متوفی پرداخت می گردد.
2 – اموال منقول متعلق به مشمولین بند 4 ماده 39 قرار داد وین مورخ فروردین 1340 با رعایت شرایط مقرر در قرار داد مزبور با شرط معامله متقابل .
3 – اموالی که برای سازمان ها و موسسات مذکور در بندهای 1 و2 و 4 ماده 2 این قانون یا انجام امور مذکور در بند 3 ماده مزبور مورد وقف یا نذر یا حبس یا وصیت واقع گردد به شرط تایید سازمان ها و موسسات مذکور و در مورد انجام امور مذکور در بند 3 ماده 2 این قانون به شرط آن که دولت یا شهرداری ها یا مراجعی که مورد قبول دولت باشد در اجرای آن حق نظارت داشته باشند. نحوه اجرای مفاد این بند به موجب آیین نامه ای که از طرف وزارتخانه های امور اقتصادی و دارایی و دادگستری تهیه و به تصویب هیات وزیران خواهد رسید تعیین می شود.
4‌ – صد درصد سپرده‌های متوفی نزد بانکهای کشور و شعب آن در خارج از کشور و همچنین 50% ارزش سهام متوفی در شرکت هایی که سهام آنها طبق قانون‌مربوط از طرف هیأت پذیرش برای معامله در بورس اوراق بهادار قبول شده باشد و 40% ارزش سهام متوفی در شرکتهای سهامی عام تولیدی صنعتی و‌معدنی و شرکتهای تعاونی تولیدی صنعتی و معدنی. ‌
image_pdf

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه ماده ۲۴ قانون مالیاتهای مستقیم سال ۱۳۷۱